کامل‌ترین راهنمای خرید کپسول اکسیژن

کامل‌ترین راهنمای خرید کپسول اکسیژن

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی راهنمای خرید کپسول اکسیژن بپردازیم. امروزه با گسترش بیماری‌های تنفسی، تقاضای کپسول اکسیژن به شدت افزایش پیدا کرده است.

ازآنجایی‌که انسان‌ها برای عملکرد صحیح بدن خود به اکسیژن کافی نیاز دارند، در صورت هرگونه مشکل و کمبود هوا باید از این تجهیز پزشکی استفاده کنند.

متقاضیان قبل از خرید کپسول اکسیژن باید نکاتی مانند شدت کمبود اکسیژن، میزان اکسیژن‌رسانی دستگاه، حجم هوای موجود در آن و بسیاری از موارد دیگر را مدنظر قرار دهند. در ادامه این مبحث به بررسی کامل راهنمای انتخاب کپسول اکسیژن پرداخته شده است. متقاضیان با مطالعه این مقاله می‌توانند بهترین نوع تجهیز فوق را برای درمان بیماری‌های تنفسی خود خریداری کنند.

بررسی کپسول اکسیژن از جنبه‌های مختلف 

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، کپسول اکسیژن یکی از بهترین تجهیزات اکسیژن برای درمان بیماری‌های تنفسی است. به عبارتی همه انسان‌ها برای ادامه زندگی باید هوای مناسبی را تنفس کنند؛ در غیر این صورت تمام ارگان‌های مختلف بدن مانند مغز، قلب و غیره دچار مشکلاتی خواهد شد.

از نکات خرید کپسول اکسیژن با مانومتر این است که دستگاه اکسیژن دارای مخزن بزرگی سرشار از هوا پاک است که با چرخاندن شیر تعبیه شده در آن، هوا به صورت بسیار عالی و مفید به خروجی و داخل ریه‌ها منتقل می‌شود. بیمارانی که باید برای درمان مشکلات جسمی خود از کپسول اکسیژن استفاده کنند مبتلا به بیماری‌هایی همچون بیماری‌های عروقی، بیماری‌های انسدادی و بسیاری از موارد دیگر هستند.

نگاهی عمیق به کپسول اکسیژن از جنبه‌های مختلف

اجزای مختلف کپسول اکسیژن را نام ببرید؟

کپسول اکسیژن دارای بخش‌های مختلفی است که همه آن‌ها در کنار هم یک مجموعه هدف را که تأمین اکسیژن کافی بدن است، دنبال می‌کنند. هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده کپسول اکسیژن از بهترین مواد تشکیل شده است تا اکسیژن ذخیره شده در مخزن مربوطه با خلوص کامل به متقاضیان برسد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، بخش‌های مختلف دستگاه فوق را که به‌عنوان راهنمای انتخاب کپسول اکسیژن باید به آن دقت کرد، توضیح می‌دهد:

  • مخزن اکسیژن استوانه‌ای برای ذخیره انرژی
  • تنظیم‌کننده اکسیژن خروجی از دستگاه یا پیچ کنترل
  • ترالی در راستای حمل آسان کپسول
  • نمایش‌دهنده فشار گاز
  • نمایش‌دهنده فشار هوا
  • جریان‌سنج یا نمایش‌دهنده میزان اکسیژن مصرف شده توسط متقاضی
  • منبع مرطوب‌کننده اکسیژن
  • شیر تنظیم‌کننده به منظور کنترل فشار اکسیژن

اجزای مختلف کپسول اکسیژن

برای خرید کپسول اکسیژن به چه نکاتی باید دقت شود؟

کپسول اکسیژن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ به همین دلیل متقاضیان باید قبل از هر فرایندی با راهنمای خرید تجهیز پزشکی فوق آشنا شوند. متقاضیانی که در هنگام خرید کپسول اکسیژن به نکات و موارد مهم مربوطه دقت می‌کنند، علاوه بر خرید تجهیز مناسب باعث درمان مشکل جسمی خود در کوتاه‌مدت نیز می‌شوند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، راهنمای خرید کپسول اکسیژن را به طور کامل توضیح می‌دهد.

  • متحرک بودن یا ثبات بودن دستگاه

یکی از نکات خرید کپسول اکسیژن با مانومتر که متقاضیان باید به آن توجه کنند، متحرک بودن یا ثابت بودن دستگاه است. کسانی که در روز به طور دائم با کمبود اکسیژن روبه‌رو می‌شوند باید نوع قابل‌حمل محصول فوق را انتخاب کنند. کپسول‌های قابل‌حمل دارای ظرفیت کمتری بوده و به آسانی در کیف جاگذاری می‌شوند که یک مزیت مهم برای آن به حساب می‌آید.

معمولاً کسانی که به طور دائم در حال حمل‌ونقل هستند، کپسول اکسیژن قابل‌حمل بهترین گزینه ممکن برای آن‌ها به حساب می‌آید. در مقابل این نوع کپسول، مخزن اکسیژن ثابت به دلیل حجم و ظرفیت بالا نباید جابه‌جا شود. از مزایای این نوع کپسول عدم نیاز به رسیدگی سریع آن برای کنترل میزان گاز و اکسیژن موجود در آن است.

  • فشرده بودن یا مایع بودن کپسول اکسیژن

بر اساس راهنمای خرید کپسول اکسیژن، نوع مایع این تجهیز پزشکی برای کسانی که از نظر مالی دچار محدودیت هستند، گزینه بهتری به حساب می‌آید. در این نوع کپسول با استفاده از سردسازی اکسیژن موجود مایعی تولید می‌شود که درون مخزن‌های مخصوص قرار می‌گیرد. حجم اکسیژن موجود در کپسول‌های اکسیژن مایع بسیار بیشتر از انواع دیگر است؛ به همین دلیل تقاضای آن به میزان بیشتری مشاهده می‌شود.

نوع فشرده شده کپسول اکسیژن میزان کمتری از اکسیژن را درون خود جای می‌دهد و باتوجه‌به نوع مایع آن نیاز به بررسی‌های بیشتری برای چک کردن میزان اکسیژن موجود در دستگاه دارند. اکسیژن به‌دست‌آمده برای کپسول اکسیژن به‌وسیله فشرده شدن اکسیژن اتمسفر تهیه می‌شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که در هر دو نوع کپسول اکسیژن از ماسک یا لوله‌های مخصوصی به نام کانولا برای رساندن اکسیژن به بدن افراد استفاده می‌شود.

نوع هوای قرار گرفته شده در دستگاه کپسول اکسیژن

  • جنس موارد بکار برده شده در ساخت کپسول

در حالت کلی کپسول‌های اکسیژنی که برای بیماران دارای مشکلات تنفسی طراحی شده است از نظر جنسی دارای دو نوع فولادی و آلومینیومی هستند. کپسول‌های ساخته شده از فولاد دارای قیمت ارزان‌تری بوده و در سایز‌های مختلفی وجود دارد. همچنین باید اشاره کرد که کپسول‌های فلزی از نظر وزن بسیار سنگین بوده و به کسانی که قصد خرید کپسول‌های قابل‌حمل را دارند، توصیه نمی‌شود.

در مقابل این نوع کپسول، نوع آلومینیومی آن به دلیل وزن سبک برای خرید کپسول‌های قابل‌حمل پیشنهاد می‌شود. البته باتوجه‌به راهنمای خرید کپسول اکسیژن، نوع آلومینیومی آن به دلیل استحکام بالا و وزن کمتر از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌‌ای برخوردار هستند.

  • ظرفیت دستگاه کپسول انرژی

کپسول‌های اکسیژن در ظرفیت‌های مختلفی وجود دارند که شامل  ۲.۵، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۴۰ می‌شوند. متقاضیان باتوجه‌به میزان نیاز خود، سطح پیشرفت بیماری تنفسی خود، میزان فعالیت‌های روزانه در صورت برخورداری از بیماری و غیره باید مناسب‌ترین نوع این محصول را انتخاب کنند.

باتوجه‌به آنچه در راهنمای خرید کپسول اکسیژن اشاره شده است، این تجهیز در صورت برخورداری از ظرفیت ۲.۵ و ۵ در اکثر مواقع برای استفاده‌های شخصی متقاضیان مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ درحالی‌که از این مقدار بالاتر برای کلینیک‌ها و مراکز پزشکی استفاده می‌شود.

ظرفیت دستگاه کپسول اکسیژن

کلام آخر

ما در این مقاله به طور کامل به بررسی راهنمای خرید کپسول اکسیژن پرداختیم تا متقاضیان با خرید تجهیز فوق به صورت صحیح، در راستای درمان بیماری تنفسی خود نقش مؤثری داشته باشند. کسانی که قصد خرید دستگاه پزشکی فوق را دارند باید به عواملی همچون ظرفیت دستگاه، جنس مواد به کار برده شده در ساخت بخش‌های مختلف سیستم فوق، نوع اکسیژن قرار گرفته درون مخزن و بسیاری از موارد دیگر دقت کنند.

همچنین باتوجه‌به راهنمای خرید کپسول اکسیژن میزان پیشرفت بیماری تنفسی متقاضیان از دیگر عوامل انتخاب دستگاه پزشکی فوق است.