ویروس کرونا در نوزادان و کودکان

ویروس کرونا در نوزادان و کودکان

در موارد نادر ، کودکان می توانند با COVID-19 بسیار بیمار شوند و مرگ و میر رخ داده است. به همین دلیل استفاده از اقدامات احتیاطی و جلوگیری از عفونت در کودکان و همچنین بزرگسالان مهم است.

ویروس کرونا در نوزادان و کودکان علائم و پیشگیری از آن

همانطور که اطلاعات بیشتری در مورد ویروس کرونا و COVID-19 شناخته می شود ، والدین و سرپرستان نگران می توانند در مورد یک جزئیات احساس بهتری داشته باشند: در اکثر موارد ، به نظر می رسد این بیماری در نوزادان و کودکان بسیار خفیف است.

با این حال ، مهم است که والدین و مراقبان بدانند کودکان می توانند به SARS-CoV-2 ، ویروس کرونا که عامل COVID-19 است ، آلوده شوند و می توانند آن را به دیگران منتقل کنند.

در موارد نادر ، کودکان می توانند با COVID-19 بسیار بیمار شوند و مرگ و میر رخ داده است. به همین دلیل استفاده از اقدامات احتیاطی و جلوگیری از عفونت در کودکان و همچنین بزرگسالان مهم است.

آرون میلستون ، MD ، MHS ، متخصص اطفال در مرکز کودکان جان هاپکینز و یک متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان جان هاپکینز ، در مورد علائم ویروس کرونا در کودکان ، نحوه ایمن نگه داشتن نوزادان و کودکان صحبت می کند ، ممکن است خطر ابتلا به کودکان آلوده برای دیگران باشد و مروری بر MIS-C ، یک بیماری نادر که ممکن است مربوط به قرار گرفتن در معرض ویروس باشد

 

علائم ویروس کرونا در نوزادان و کودکان چیست؟

به طور کلی ، علائم COVID-19 در کودکان نسبت به بزرگسالان خفیف تر است و برخی از کودکان آلوده ممکن است هیچ نشانه ای از بیماری نداشته باشند.

علائم ویروس کرونا برای کودکان و بزرگسالان عبارتند از:

    سرفه

    تب یا لرز

    تنگی نفس یا دشواری در تنفس

    درد عضله یا بدن

    گلو درد

    از بین رفتن چشایی یا بویایی جدید

    اسهال

    سردرد

    خستگی جدید

    حالت تهوع یا استفراغ

    احتقان یا آبریزش بینی

تب و سرفه از علائم شایع COVID-19 در بزرگسالان و کودکان است. تنگی نفس بیشتر در بزرگسالان دیده می شود. کودکان می توانند ذات الریه ، با علائم واضح یا بدون آن داشته باشند. آنها همچنین می توانند گلودرد ، خستگی مفرط یا اسهال را تجربه کنند.

با این حال ، بیماری جدی در کودکان مبتلا به COVID-19 امکان پذیر است و در صورت تشخیص یا نشانه هایی از بیماری ، والدین باید هوشیار باشند.

در میان ایالات ایالات متحده که موارد ویروس کرونا را براساس سن گزارش می دهند ، 9.1٪ کودکان هستند. مطالعه ای در اوت سال 2020 از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که در حدود 8 کودک از 100000 مورد نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای عفونت ویروس کرونا دارند ، در حالی که در حدود 165 بزرگسال. اما در میان آن کودکان ، از هر 3 نفر 1 نفر به مراقبت ویژه نیاز داشتند.

داده های این مطالعه نشان می دهد که برخی از کودکان به احتمال زیاد در بیمارستان نیاز به درمان دارند:

    افراد زیر 2 سال.

    بچه های سیاه و لاتین.

    کودکانی که زودرس به دنیا آمده اند.

    کسانی که با چاقی یا بیماری مزمن ریه زندگی می کنند.

اگر فکر می کنید فرزند شما به COVID-19 مبتلا است یا اگر کودک شما COVID-19 تشخیص داده است ، رعایت دستورالعمل ها مهم است. والدین و سرپرستان باید به غرایز خود اعتماد کنند و در صورت به نظر رسیدن کودک فرزندشان با پزشک متخصص اطفال یا پزشک خانواده خود تماس بگیرند ، به خصوص اگر سرفه یا تب وجود دارد.

آیا بچه ها می توانند ویروس کرونا را گسترش دهند؟

بله ، کودکان آلوده به ویروس کرونا می توانند آن را به کودکان و بزرگسالان دیگر منتقل کنند ، اما اینکه آیا این بیماری بیماری را بیشتر یا کمتر از بزرگسالان گسترش می دهند هنوز مشخص نیست. اگرچه در بیشتر موارد ، علائم COVID-19 کودکان نسبت به افراد مسن خفیف تر است ، اما شواهد نشان می دهد که کودکان آلوده حداقل به اندازه بزرگسالان ویروس را در دهان و بینی خود حمل می کنند.

وجود ویروس کرونا در بدن شما لزوماً به معنای سرایت بیشتر بودن شما نیست ، اما محققان در حال بررسی نقش کودکان در انتقال ویروس کرونا هستند ، خصوصاً اینکه در بازگشایی مدارس تأثیر می گذارد.

سندرم التهابی چند سیستم در کودکان (MIS-C)

پزشکان در بیمارستان های کودکان در ایالات متحده و انگلیس متذکر شده اند که کودکان بین 2 تا 15 سال ممکن است یک بیماری به نام سندرم التهاب چند سیستم در کودکان یا MIS-C را تجربه کنند.

اگر کودک شما تب 100.4 درجه فارنهایت یا بیشتر را که بیش از 24 ساعت طول کشید و حداقل یکی از این علائم را ادامه داد ، فوراً با پزشک خانواده یا متخصص اطفال تماس بگیرید:

     ضعف یا خستگی غیرمعمول

     بثورات قرمز

     درد شکم (شکم)

     استفراغ و اسهال

     لبهای قرمز و ترک خورده

     چشم های قرمز

     دست یا پای متورم است

علائم اینکه کودک مبتلا به COVID-19 به فوریت پزشکی فوری نیاز دارد چیست؟

در صورت مشاهده این علائم هشدار دهنده در کودک ، والدین یا سرپرستان باید فوراً به مراقبت های پزشکی فوری یا فوری مراجعه کنند:

     دشواری در تنفس یا گرفتن نفس

     ناتوانی در نگه داشتن مایعات

     سردرگمی یا عدم توانایی در بیدار شدن

     لبهای مایل به آبی

 

چگونه از کودکان خود در برابر ویروس کرونا و COVID-19 محافظت کنیم

میلستون می گوید بهترین راه برای جلوگیری از بیماری کودکان با COVID-19 این است که از قرار گرفتن در معرض افرادی که به این ویروس مبتلا هستند (یا ممکن است بیمار باشند) ، از جمله اعضای خانواده خودداری کند. در اینجا سه ​​روش برای محافظت از کودکان در برابر عفونت آورده شده است.

فاصله فیزیکی را حفظ کنید. بچه های شما با افرادی که بیشتر در تماس هستند و هر چه بیشتر این تماس بیشتر باشد ، خطر ابتلا به ویروس کرونا بیشتر می شود.

    کودکان باید حداقل 6 فوت با دیگران در خارج از خانه خود فاصله داشته باشند.

    مراقبتهای روزانه و مدارس کودکان خود را (در صورت باز بودن) بررسی کنید تا از اقدامات فاصله جسمی اطمینان حاصل کنید.

    بازی حضوری با کودکان دیگر را محدود کنید و مطمئن باشید که کودکان به درستی ماسک می زنند.

    اطمینان حاصل کنید که کودکان ارتباط نزدیک با کودکان و بزرگسالان آسیب پذیر مانند افرادی که دارای شرایط سلامتی هستند را محدود می کنند.

ماسک زدن هنگام حضور و غیاب در محیط های عمومی ، بزرگسالان و بچه ها باید ماسکی استفاده کنند که بینی و دهان را بپوشاند ، به ویژه در شرایط خارج از خانه که فاصله جسمی امکان پذیر نیست. میلستون پیشنهاد می کند که والدین به بچه های کوچکتر کمک کنند قبل از بازگشت به مدرسه ماسک بزنند تا بچه ها در کلاس از پوشیدن آن راحت باشند.

دست شستن. بچه ها باید دستان خود را بعد از استفاده از دستشویی ، عطسه ، سرفه یا دمیدن بینی ، قبل از غذا خوردن (حتی میان وعده ها) و بلافاصله پس از ورود به خانه از بازی در بیرون بشویند.

بهداشت دست. میلستون به والدین توصیه می کند حداقل به مدت 20 ثانیه به بچه ها بیاموزند که دستان خود را به طور منظم ، با صابون و آب گرم بشویند. او می گوید: "آنها می توانند با خواندن ABC ، ​​که حدود 20 ثانیه طول می کشد ، به یادگیری زمان کمک کنند." اگر آب و صابون در دسترس نباشد ، میلستون می گوید بهترین گزینه بعدی ضد عفونی کننده مواد حاوی حداقل 60٪ الکل است.

بچه هایی که مانع می شوند. میلستون می گوید ، "اگر فرزند شما از شستن دست خود امتناع می کند یا وقتی از او خواسته می شود بسیار ناراحت می شود ، ممکن است کمک کند به او پاداش کمی مانند برچسب بدهید تا هر بار که دست های خود را می شستند جشن بگیرد. از آنها تعریف کنید که هنگام شستن دستها واقعاً کار خوبی انجام داده اند. ” همچنین وقتی والدین با شستن مداوم دست های خود مثال می زنند ، به آن کمک می کند.

سایر نکات پیشگیری از ویروس کرونا برای خانواده ها

با احتیاط سرفه و عطسه کنید. میلستون می گوید: "همه افراد خانواده را تشویق کنید که به جای دست خود ، سرفه و عطسه به آرنج خود داشته باشند و پس از هر بار بروز دست خود را بشویند." وی اضافه می کند: "بافت ها را بعد از استفاده دور بریزید."

دستها را از صورت دور نگه دارید. والدین باید به کودکان یادآوری کنند که حتی الامکان از دست زدن به صورت خودداری کنند. میلستون می گوید اگر بچه ها اسباب بازی حمل کنند که دست آنها را مشغول کند می تواند کمک کند ، اما او خاطر نشان کرد که والدین باید مرتبا آن اسباب بازی ها را بشویند.

همه چیز را تمیز نگه دارید. مخصوصاً هنگام مسافرت یا هنگام حضور در نزدیکی شخصی که بیمار است ، اسباب بازی ها و سطوحی را که کودک لمس می کند مرتباً پاک کنید. سطوح را در خانه تمیز کنید و در کابینت ها تمیزکننده های فروشگاه را که برای رسیدن به کودکتان خیلی زیاد هستند یا با قفل های کابینت ضد کودک محکم می شوند ، تمیز کنید. (بیشتر توصیه های تمیز کردن از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در دسترس است.)

اضطراب و استرس را برطرف کنید. صحبت کردن در مورد یک خانواده می تواند به شناسایی ترسهای خاص و روشن شدن واقعیت ها کمک کند. همچنین به خانواده ها کمک می کند تا در صورت بیماری کسی یا اتفاق دیگری که روند عادی را قطع می کند ، برنامه ای را مورد بحث قرار دهند.

"کودکان هنگام تصمیم گیری در مورد احساس COVID-19 به شما مراجعه می کنند. اگر احساس آرامش و آمادگی کنید ، احتمالاً احساس آنها نیز به همین ترتیب خواهد بود.

 

کودکان با شرایط پزشکی

آسم: کودکان مبتلا به آسم ممکن است علائم شدیدتری از COVID-19 یا هر بیماری تنفسی دیگر ، از جمله آنفولانزا داشته باشند. هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان می دهد اکثر کودکان مبتلا به آسم به دلیل ویروس کرونا علائم شدیدی را تجربه می کنند ، اما آنها را با دقت مشاهده کنید و در صورت بروز علائم ، با پزشک کودک تماس بگیرید تا مراحل بعدی را مورد بحث و بررسی قرار دهد و در صورت لزوم ارزیابی مناسب را ترتیب دهد. داروهای کودک خود را دوباره پر نکنید و بیشتر مراقبت کنید تا از مواردی که حملات آسم را در کودک شما ایجاد می کند اجتناب کنید.

دیابت: کنترل قند خون کلیدی است. از كودكان مبتلا به دیابت به خوبی مدیریت شده انتظار نمی رود كه بیشتر در معرض COVID-19 باشند. اما دیابت با ضعف کنترل شده می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند ، بنابراین والدین و پزشکان باید این کودکان را با دقت مشاهده کنند تا علائم و نشانه هایی که ممکن است نیاز به ارزیابی داشته باشند ، داشته باشند.

درباره COVID-19 و کودکان دارای نقص ایمنی بیشتر بیاموزید.

کودکان و خانواده ها می توانند خطر ویروس کرونا را با هم کاهش دهند

گرچه هنوز چیزهای زیادی در مورد ویروس کرونا ویروس جدید قابل درک نیست ، اما به نظر می رسد COVID-19 پیامدهای سلامتی کمتری برای کودکان نسبت به بزرگسالان دارد ، که اخبار دلگرم کننده ای است. هنوز هم ، جلوگیری از عفونت در بین کودکان ، مراقب بیماری جدی در کودکان و جلوگیری از شیوع ویروس مهم است. خانواده های دارای فرزند می توانند برای کاهش خطر همکاری کنند.

نوشته شده توسط

در انگلستان بعضی بچه‌ها به مدرسه باز میگردند در حالی که هنوز نقش کودکان و مدرسهها در این همهگیری جهانی کاملا معلوم نیست. کودکان هم به کرونا مبتلا میشوند ولی بیماریشان بندرت وخیم میشود و معلوم نیست تا چه حد میتوانند این ویروس را به یکدیگر یا بزرگسالان، بخصوص کارکنان مدرسه منتقل کنند. اما درباره کرونا و کودکان چه میدانیم؟

 

آیا کودکان همه به کرونا مبتلا می‌شوند؟

اکنون مشخص شده که افراد مسن بیشتر در خطر کرونا هستند. بررسی یک موسسه خیریه نشان داده در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی میانگین سن افرادی که در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدهاند ۶۰ سال بوده است. پرفسور آدیلیا واریس، متخصص بیماریهای عفونی کودکان در دانشگاه اکستر میگوید: "تا به حال بین یک تا پنج درصد از مبتلایان ثابت شده کرونا، کودکان بودهاند. بیماری در آنها خفیفتر و مرگ بسیار نادر است

کودکان "پخش‌کننده" هستند یا "اَبَرپخش‌کننده"؟

کودکان ابرپخش‌کنندههای بیماریهای دیگر مانند آنفلوآنزا هستند. آنها یکی از گروههای آسیبپذیر در ابتلا به آنفلوآنزا هستند ولی به نظر میرسد وقتی به کرونا مبتلا میشوند، بیماریشان وخیم نمیشود. سوال مهم این است که کودکان حتی اگر خودشان بیمار نشوند چقدر میتوانند ناقل ویروس باشند و آن را پخش کنند

هنوز معلوم نیست افراد آلوده به ویروس که علائم بیماری ندارند یا آنها که بیماری خفیفی دارند، تا چه حد آن را سرایت می‌دهند. ویروس کرونا هم مانند ویروس آنفلوآنزا منتقل میشود، از راه تنفس قطرکهای حاوی ویروس که با سرفه و عطسه پخش میشوند یا دست زدن به اشیا آلوده مانند خودکار و دستگیره در. از این رو رعایت دو متر فاصله با دیگران و شستن دست قبل از لمس صورت یا خوردن غذا، خطر انتقال ویروس کرونا را کاهش میدهد اما رعایت این کارهای پیشگیرانه حتی برای بزرگسالان هم آسان نیست

پرفسور متیو اسنیپ در دانشگاه آکسفورد تحقیق جدیدی را آغاز کرده درباره تعداد کودکانی و نوجوانانی که به کرونا آلوده شده و در مقابل آن مصونیت پیدا کرده اند. او می‌گوید:

"اینکه آیا بچهها پخشکننده کرونا هستند یا نه یکی از ناشناختههای پرشمار ما درباره این همهگیری است. پاسخ به این سوال برای درک نحوه مدیریت بیماری و زمان بازگشایی مدارس مهم است."

چرا در انگلستان ابتدا بچه‌ها به مدرسه‌ها برمی‌گردند؟

طبق دستورالعمل دولت، بازگشایی مدارس با دانش آموزان پیش‌دبستانی، کلاس اول و کلاس ششم آغاز میشود به دلیل اینکه:

    این کودکان نیازهای آموزشی مهمی دارند

    در صورت بیماری، بعید است کودکان کم سن و سال حالشان وخیم شود

    کودکان بزرگتر، تماسهای بیشتری خارج از مدرسه دارند که خطر بزرگی در انتقال ویروس محسوب میشود

    کودگان بزرگتر معمولا بهتر قادر به یادگیری در خانه هستند

آیا بچه‌ها در مدرسه باید ماسک بزنند؟

زمانی که رعایت فاصله اجتماعی سخت است، پوشاندن صورت می‌تواند احتمال انتقال ویروس را پایین آورد. با این حال دولت استفاده از ماسک را در مدارس بریتانیا توصیه نمی کند. طبق توصیه دولت، استفاده از ماسک بدون کمک گرفتن از دیگران برای کودکان ممکن است سخت باشد، بنابراین بهتر است بر شستن دست و سایر اقدامات بهداشتی تاکید شود.

آیا کودکان مصون هستند؟

یکی از سوال‌های مهم درباره کرونا این است که چرا بچهها معمولا علامت ندارند یا علائم خفیفی دارند. یکی از نظریهها این است که شاید ریهآنها گیرنده کمتری دارد، همان گیرندهای که ویروس کرونا از طریق آن وارد سلول میشود. ولی هنوز شواهد کافی برای اثبات آن وجود ندارد.

گزارش‌ها نشان میدهند بیماری در تعداد بسیار کمی از کودکان آلوده به ویروس کرونا وخیم میشود و سیستم ایمنیشان واکنش التهابی شدیدی نشان میدهد.

آیا این بیماری شبیه به سندروم کازاواکی است؟

بیماری‌ای شبیه سندروم کازاواکی در برخی کودکان دیده شده است. کازاواکی به رگها حمله میکند و باعث تب بالا، فشار خون پایین، بثورات پوستی و تنگی نفس میشود که میتواند باعث مرگ شود.

این سندروم شبیه واکنش شدید التهابی سیستم ایمنی است که به آن "طوفان سایتوکین" می‌گویند و در مبتلایان به کرونا که حالشان وخیم میشود رخ میدهد. در این موارد واکنش سیستم ایمنی بیش از خود ویروس وضع بیمار را وخیم میکند.

اما این سندروم در کودکان نادر است. پرفسور روزالیند اسمیت، فوق‌تخصص بیماری تنفس کودکان میگوید: "ما باید بدقت کودکانی که کرونا و بیماری التهابی چند سیستمی دارند را بررسی کنیم و ببینیم آیا این ناشی از کرونا بوده یا نه."

چه زمانی به درمان فوری نیاز است؟

معمولا کرونا در کودکان خطرناک نیست. اگر فرزند شما ناخوش است، به احتمال زیاد مبتلا به کرونا نیست.

کالج سلطنتی کودکان و نوزادان به پدر و مادرها توصیه می‌کند بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند در صورتی که فرزنشان:

    رنگپریده شده، پوستش لکهدار شده و بدنش بسیار سرد است

    وقفه تنفسی دارد، تنفسش نامنظم است یا بسختی نفس میکشد

    مشکل جدی تنفسی دارد، بسیار بیقرار است یا به چیزی عکسالعمل نشان نمیدهد

    لبهایش کبود شده

    دچار تشنج شده

    بیش از حد مضطرب و پریشان است، بیوقفه گریه میکند، گیج و بسیار خوابآلود شده (نمیتوان بیدارش کرد) یا به چیزی عکسالعمل نشان نمیدهد

    لکههایی روی پوستش ظاهر شده که با فشار از بین نمیروند (آزمایش لیوان)

    دچار درد بیضه شده است (بخصوص در پسران نوجوان)

    بیماری زمینهای دارد

بیماری‌های زمینهای مهم هستند و به سن ربطی ندارند. به عنوان مثال در بریتانیا حدود ۵.۵ میلیون نفر در سنین مختلف آسم دارند. ابتلا به کرونا خطر وخیم شدن این بیماری را بالا میبرد. کودکان مبتلا به بیماریهای زمینهای بسیار آسیبپذیر هستند و ممکن است ابتلا به کرونا حال آنها را وخیم کند. به همین دلیل توصیه میشود این کودکان در خانه بمانند تا از سرایت ویروس در امان بمانند.

این روزها آمار مبتلایان کرونا رو به افزایش است با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراقب سلامت خود و خانواده هایمان باشیم. در این ویدیو با نحوه عملکرد دوربین های تصویربرداری حرارتی (تب سنج ها) آشنا میشویم.

https://www.youtube.com/watch?v=YZnnnGheZJU&authuser=0

منابع:

https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/coronavirus/coronavirus-in-babies-and-children

https://www.bbc.com/persian/science-52674729