دستگاه بخور و کاربرد آن

دستگاه بخور و کاربرد آن

  • تاریخ: یکشنبه 2 شهریور 1399 - 13:26
  • نویسنده: اسعدی
  • صفحه: وبلاگ

افرادی که دچار خشکی پوست,سوزش چشم,خشکی راه گلو, حساسیت های مختلف, سرفه های مکرر, خونریزی مداوم از بینی, سردرد های سینوسی, لب های ترک خورده هستند پیشنهاد میشود حتما یک دستگاه بخور برای خانه و محل کار خود تهیه کنند تمامی این موارد به علت عدم وجود رطوبت لازم در هوا است دستگاه بخور کمبود رطوبت در فضا را جبران کرده و هوا را مطبوع میسازد.

علاوه بر این برخی از افراد در فصل تابستان، زمانی‌ که هوا بسیار گرم است و مواد حساسیت‌زای بیشتری در فضا وجود دارد، دچار مشکلات تنفسی می‌شوند.دستگاه‌های تهویه‌ی هوا، هوای خشک را در فضای اتاق به جریان می‌اندازند و هر نوع رطوبتی را از میان برمی‌دارند؛ به همین دلیل دستگاه بخور در فصل تابستان بسیار مفید و کارآمد است. اما این دستگاه، در ماه‌های سرد، هنگامی که ریه‌ها، بینی و لب‌هایمان، به‌دلیل خنکی هوا، خشک می‌شوند هم به کار می‌آید. درضمن برخی از سیستم‌های حرارتی مرکزی در ماه‌های سرد، هوای محیط داخل ساختمان را خشک می‌کنند.

از فواید بسیار عالی دستگاه بخور کاهش ریسک ابتلا به بیماری های فصلی آنفولانزا است.طبق تحقیقات انجام شده بر روی ویروس آنفولانزا محققان دریافتند که با افزایش رطوبت 40 درصدی هوا ذرات ویروس به سرعت از کار می افتند و آلودگی آن ها به حداقل می رسد.

افرادی که به چیزهای مختلفی آلرژی دارند و در طول روز از سرفه های خشک رنج میبرند با استفاده از دستگاه بخور میتوانند میزان رطوبت وارد شده به ریه های خود را افزایش داده در نتیجه سرفه های خشک به سرفه های خلط دار تبدیل شده و تمام آلودگی های ریه در مدت کوتاهی از بدن خارج میشود.

خشکی راه تنفسی باعث ایجاد خر و پف شدید در هنگام خواب میشود.دستگاه بخور میتواند با ایجاد رطوبت و مرطوب نگه داشتن فضای خواب در شب تمام علائم مربوط به خرو پف را از بین ببرد.

اگر پوست صورت خشکی دارید و یا لب های شما در طول روز ترک های عمیقی می خورد و یا پوست بدنتان به خارش می افتد و پوسته پوسته می شود علت آن کمبود رطوبت رسانی به پوست است دستگاه بخور رطوبت رسانی به پوست را افزایش داده و برای شادابی مو نیز مناسب است با رطوبت رسانی دائمی به پوست خود پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

افرادی که علائمی از بیماری آسم یا تنگی نفس دارند و یا از سینوزیت رنج میبرند خشکی هوا برایشان بسیار خطرناک است در نتیجه داشتن یک دستگاه بخور برای این افراد بسیار ضروری است.