آزمایشات سریع خانگی برای تشخیص کرونا COVID-19 چقدر دقیق هستند؟

آزمایشات سریع خانگی برای تشخیص کرونا COVID-19 چقدر دقیق هستند؟

  • تاریخ: یکشنبه 10 مرداد 1400 - 12:49
  • نویسنده: اسعدی
  • صفحه: وبلاگ
آزمایشات دقیق تشخیص سریع ویروس کرونا می تواند به استراتژی های بالینی و بهداشت عمومی برای مدیریت همه گیری COVID-19 کمک کند. آزمایشات آنتی ژنی می تواند دسترسی به آزمایش و تأیید اولیه موارد را افزایش داده و انتقال بیماری را کاهش میدهد.

آزمایشهای سریع تشخیص بیماری COVID-19 برای چیست؟
هدف از آزمایشهای سریع مراقبت ،تأیید یا رد عفونت ویروس COVID-19 در افراد با علائم یا بدون علائم COVID-19 است. این تست ها:
1- قابل حمل هستند ، بنابراین می توان آنها را در هر کجا که بیمار است (در محل مراقبت) استفاده کرد.
2- انجام آنها آسان است ، با حداقل مقدار تجهیزات اضافی یا مراحل آماده سازی پیچیده
3- هزینه کمتری نسبت به آزمایشات استاندارد آزمایشگاهی دارند
4- نیازی به اپراتور یا تنظیمات تخصصی ندارید
5- نتایج را همان لحظه ارائه میدهد

آزمایشات سریع آنتی ژن ، مانند آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمر از (PCR) ، عفونت فعال COVID-19 را بررسی می کند. آزمایشات PCR ، که نیاز به آزمایشگاه برای تشخیص مواد ژنتیکی ویروس کرونا دارد ، استاندارد طلایی برای آزمایش COVID-19 است. تفاوت تست های PCR و تست های سریع را در اینجا بیابید.
اما آزمایش سریع آنتی ژن مفید است.دکتر اسکات کوپسل ، مدیر پزشکی آزمایشگاه اصلی مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا است. او می گوید: "آزمایش های سریع به اندازه آزمایش PCR آزمایشگاهی ما دقیق نیستند ، اما در برخی موارد می توانند مفید باشند. به عنوان مثال ، در بیمارانی که علائم مشکوک به COVID-19 دارند ، احتمالاً یک تست آنتی ژن سریع مثبت صحیح است. در این مورد ، یک پاسخ بسیار سریع در چند دقیقه می تواند به فرد مبتلا کمک کند تا برنامه ای برای کنترل بیماری خود ایجاد کند.
آزمایشات سریع آنتی ژن ، مانند آزمایشات PCR ، کامل نیستند. اگر نتیجه منفی گرفتید ، به این معنی نیست که از COVID-19 عاری هستید. ممکن است به این معنی باشد که شما خیلی زود یا خیلی دیر آزمایش داده اید.
دکتر کوپسل می گوید: "افراد بدون علائم COVID-19 نباید از یک آزمایش سریع به تنهایی برای پاکسازی خود از عفونت استفاده کنند."
دکتر کوپسل می گوید: "با شروع واکسیناسیون ، آزمایش هنوز هم فوق العاده مهم است." "همه واکسینه نمی شوند ، بنابراین باید تشخیص ویروس را ادامه دهیم.
آزمایش امکان جداسازی مناسب را فراهم می کند و از کارکنان مراقبت های بهداشتی که رویه های پرخطر را روی بیماران انجام می دهند محافظت می کند. "
با دو نوع آزمایش مواجه میشویم : آزمایش های آنتی ژن و مولکولی.
آزمایش های آنتی ژن پروتئین های روی ویروس را شناسایی می کند. آنها دارای کاست های پلاستیکی یکبار مصرف هستند ، مشابه آزمایشات بارداری. آزمایشات مولکولی سریع مواد ژنتیکی ویروس را مشابه روشهای آزمایشگاهی تشخیص می دهد ، اما با استفاده از دستگاههای کوچکتر که حمل و نقل آنها آسان است یا در خارج از آزمایشگاه تخصصی نصب می شوند. هر دو نمونه بینی یا گلو را آزمایش کنید.
افرادی که مشکوک به COVID-19 هستند باید سریع بدانند که آیا مبتلا شده اند یا خیر ، تا بتوانند خود را قرنطینه کرده ، تحت درمان قرار گیرند و از اطرافیان خود فاصله بگیرند. در حال حاضر ، ویروس کرونا COVID-19 با یک آزمایش آزمایشگاهی به نام RT-PCR تأیید می شود ، که از تجهیزات تخصصی استفاده می کند و اغلب حداقل 24 ساعت طول می کشد تا نتیجه ای حاصل شود.
آزمایشات سریع مراقبت می تواند دسترسی به آزمایش را برای بسیاری از افراد به طور بالقوه در مکانهایی غیر از مراکز درمانی و بیمارستانها ایجاد کند. اگر آنها دقیق باشند ، تشخیص سریعتر می تواند به مردم این امکان را بدهد تا سریعتر اقدامات مناسب را انجام دهند ، زیرا این امر می تواند شیوع COVID-19 را کاهش دهد.
چه می خواستیم بفهمیم؟
می خواستیم بدانیم که آیا آزمایش های آنتی ژن و مولکولهای سریع مراقبت به اندازه کافی برای تشخیص ویروس کرونا دقیق است یا خیر و اینکه آیا دقت در افراد با و بدون علائم متفاوت است یا خیر.
به دنبال مطالعاتی بودیم که صحت هرگونه آزمایش آنتی ژن سریع یا آزمایش مراقبت مولکولی را در افرادی که برای COVID-19 با استفاده از RT-PCR آزمایش شده اند ، اندازه گیری کند. افراد را می توان در بیمارستان یا جامعه آزمایش کرد. مطالعات می تواند افراد را با علائم یا بدون علائم آزمایش کند.
آزمایشات باید از حداقل تجهیزات استفاده می کردند ، بدون خطر و بدون خطر عفونت از نمونه انجام می شدند و نتایج آن ظرف دو ساعت پس از جمع آوری نمونه در دسترس بود.
64 مطالعه را در این مرور گنجانده ایم. آنها در مجموع 24،087 نمونه بینی یا گلو را مورد بررسی قرار دادند. COVID-19 در 7415 از این نمونه ها تأیید شد. مطالعات 16 آزمایش مختلف آنتی ژن و پنج آزمایش مولکولی مختلف را مورد بررسی قرار دادند. آنها عمدتا در اروپا و آمریکای شمالی صورت گرفت.
آزمایشات آنتی ژن
در افراد مبتلا به COVID-19 تأیید شده ، آزمایشات آنتی ژن به طور متوسط ​​عفونت COVID-19 را در 72٪ از افراد دارای علائم ، در مقایسه با 58٪ از افراد بدون علائم ، به درستی تشخیص دادند.دقیق ترین آزمایشات زمانی بود که در هفته اول پس از ایجاد علائم استفاده شد (به طور متوسط ​​78 مورد تایید شده دارای تست آنتی ژن مثبت بودند). این به احتمال زیاد به این دلیل است که افراد بیشترین ویروس را در اولین روزهای پس از آلوده شدن در سیستم خود دارند.
در افرادی که COVID-19 نداشتند ، آزمایش های آنتی ژن به درستی در 99.5 از افراد دارای علائم و 98.9 از افراد بدون علائم ، عفونت را رد کرد.
برخی از آزمایش های آنتی ژن به اندازه کافی دقیق هستند که جایگزین RT-PCR در صورت استفاده در افراد دارای علائم شود. این امر زمانی مفید خواهد بود که تصمیمات سریعی در مورد مراقبت از بیمار گرفته شود یا در صورت عدم وجود RT-PCR. آزمایشات آنتی ژن ممکن است برای شناسایی شیوع بیماری یا انتخاب افرادی که دارای علائم هستند برای آزمایش بیشتر با PCR مفید باشد ، که به انزوا یا ردیابی تماس ها کمک می کند و بار خدمات آزمایشگاهی را کاهش می دهد. افرادی که نتیجه آزمایش آنتی ژن منفی دریافت می کنند ممکن است هنوز آلوده باشند.
چندین آزمایش مولکولی با دقت بسیار بالا و پتانسیل استفاده را نشان می دهد ، اما شواهد بیشتری از عملکرد آنها هنگام ارزیابی در شرایط واقعی مورد نیاز است.
ما نیاز به شواهد بیشتری در مورد آزمایش سریع در افراد بدون علامت ، در مورد صحت آزمایش های مکرر ، آزمایش در محیط های غیر بهداشتی مانند مدارس (از جمله خودآزمایی) و مقایسه مستقیم مارک های تست ، با آزمایشکنندگان مطابق دستورالعمل سازندگان داریم.
حساسیت آزمایشات آنتی ژن متفاوت است. در افرادی که علائم و نشانه های COVID-19 را دارند ، حساسیت ها در هفته اول بیماری که بارهای ویروسی بیشتر است بیشتر است. سنجش های نشان داده شده که دارای معیارهای مناسب هستند ، مانند مشخصات محصول اولویت دار WHO برای تشخیص COVID-19 (حساسیت "قابل قبول" ≥ 80 specific و ویژگی ≥ 97)) ، می تواند به عنوان جایگزینی برای RT-PCR آزمایشگاهی در صورت فوری در نظر گرفته شود. تصمیمات مربوط به مراقبت از بیمار باید گرفته شود یا در مواردی که RT-PCR نمی تواند به موقع تحویل داده شود. مقادیر پیش بینی مثبت نشان می دهد که آزمایش تأییدی کسانی که نتایج مثبت دارند ممکن است در شرایط شیوع پایین در نظر گرفته شود. با توجه به حساسیت متغیر آزمایش های آنتی ژن ، افرادی که آزمایش آنها منفی است ممکن است هنوز آلوده باشند.
شواهد برای آزمایش در گروههای بدون علامت محدود بود. مطالعات صحت آزمایش نمی تواند توانایی آزمایش آنتی ژن را در تشخیص افراد عفونی و نیاز به جداسازی از افرادی که هیچ خطری ندارند ارزیابی کند ، زیرا هیچ استاندارد مرجعی برای عفونت وجود ندارد. تعداد کمی از آزمایشات مولکولی دقت بالایی را نشان دادند و ممکن است جایگزین مناسبی برای RT-PCR باشند. با این حال ، ارزیابی بیشتر آزمایشات در شرایط مورد استفاده برای اثبات کامل عملکرد در عمل مورد نیاز است.