جامع‌ترین راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز

جامع‌ترین راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز

این مقاله درباره راهنمای خرید اکسیژن ساز است.دستگاه های اکسیژن ساز هوا را وارد می‌کند و آن را برای استفاده توسط افرادی که به دلیل سطوح پایین اکسیژن در خونشان به اکسیژن پزشکی نیاز دارند، تصفیه می‌کند.

تغلیظ کننده‌های اکسیژن یا دستگاه‌های اکسیژن ساز مانند سیلندر یا مخزن اکسیژن کار می‌کنند. آن‌ها هوا را از محیط می‌مکند، گازهای ناخواسته و مضر را حذف می‌کنند، اکسیژن را متمرکز می‌کنند و سپس آن را از طریق لوله می‌دمند تا بیماران بتوانند اکسیژن خالص تنفس کنند. مزیت در اینجا این است که این متمرکزکننده‌ها و دستگاه‌های اکسیژن قابل‌حمل هستند و برخلاف مخازن اکسیژن می‌توانند به‌صورت 24 ساعته کار کنند.


مزیت‌های دستگاه اکسیژن ساز

کاربردهای دستگاه اکسیژن ساز

در این بخش از راهنمای خرید اکسیژن ساز به کاربردهای این دستگاه می‌پردازیم. دلایل زیادی برای استفاده از یک متمرکزکننده اکسیژن وجود دارد و پزشکان می‌توانند اکسیژن درمانی را برای شرایط مختلف پزشکی به بیماران خود توصیه کنند. به طور معمول، ریه‌های شما اکسیژن هوا را جذب کرده و آن را به جریان خون شما منتقل می‌کنند.

اگر اخیراً آزمایش خون یا پالس اکسی متری برای ارزیابی سطح اشباع اکسیژن خود انجام داده‌اید و مشخص شده که سطح اکسیژن خون شما پایین است، پزشک ممکن است یک دوره اکسیژن درمانی در یک بازه زمانی کوتاه را تجویز کند.

احتمالاً از خود می‌پرسید که یک متمرکزکننده اکسیژن برای چه استفاده می‌شود؟ شرایط حاد معمولاً نیازمند اکسیژن درمانی کوتاه‌مدت است. این شرایط معمولاً برای مدت‌زمان کوتاهی اجرا می‌شوند. بااین‌حال، برخی از بیماری‌های تنفسی یا مزمن نیاز به مکمل اکسیژن درمانی طولانی‌مدت دارند.

9 نکته درمورد خرید دستگاه اکسیژن ساز

هم‌زمان با افزایش تقاضا، سردرگمی‌های زیادی نیز درباره خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز به وجود می‌آیند که بیشتر افراد به‌صورت کامل با آن‌ها آشنایی ندارند؛ درحالی‌که کلاهبرداران سعی در سوءاستفاده از موقعیت دارند و این دستگاه‌ها را با قیمت بالاتر می‌فروشند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید یکی از این‌ها بخرید، در اینجا 10 نکته در مورد راهنمای خرید اکسیژن ساز گفته شده است.

نکته اول

نکته اول از راهنمای خرید اکسیژن ساز این بوده که مهم است بدانید و چه زمانی به یک غلیظ کننده اکسیژن نیاز است. هر بیمار مبتلا به کووید -19 که با مشکلات تنفسی سروکار دارد می‌تواند از این دستگاه استفاده کند. در یک سناریوی عادی، بدن ما با 21 درصد غلظت اکسیژن کار می‌کند. در طول بیماری کووید، تقاضای بدن افزایش می‌یابد و بدن شما ممکن است بیش از 90 درصد اکسیژن متمرکز بخواهد. تغلیظ کننده‌ها قادر به تأمین اکسیژن بین 90 تا 94 درصد هستند.


درصد اکسیژن‌رسانی اکسیژن سازها

نکته دوم

دومین نکته از نکات خرید دستگاه اکسیژن ساز این است که بیماران و خانواده‌هایشان باید در نظر داشته باشند که اگر سطح اکسیژن به زیر 90 درصد برسد، ممکن است یک دستگاه اکسیژن ساز کافی نباشد و آن موقع است که باید به بیمارستان مراجعه کنند. این به این دلیل است که اکثر دستگاه‌های متمرکزکننده اکسیژن می‌توانند پنج تا ده لیتر اکسیژن در دقیقه تأمین کنند.

نکته سوم

سومین نکته از راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز این بوده که این دستگاه دارای دو نوع است. اگر بیمار در خانه در دوره نقاهت است، باید یک دستگاه اکسیژن ساز خانگی بخرد. این دستگاه کمی بزرگ است و می‌تواند اکسیژن بیشتری را تأمین کند اما وزن آن حداقل 14-15 کیلوگرم است و برای کار به منبع تغذیه مستقیم نیاز دارد. هر چیزی سبک‌تر از این ممکن است محصولی با کیفیت بد باشد.

نکته چهارم

نکته چهارم از مقاله راهنمای خرید اکسیژن ساز این است که درصورتی‌که بیمار مجبور به سفر باشد یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، باید دستگاه اکسیژن ساز قابل‌حمل را خریداری کنید. آن‌ها برای حمل‌ونقل طراحی شده‌اند و نیازی به منبع تغذیه مستقیم ندارند و می‌توانند مانند تلفن‌های هوشمند شارژ شوند. بااین‌حال، آن‌ها می‌توانند اکسیژن محدودی را در هر دقیقه تأمین کنند و تنها یک راه‌حل موقت هستند.

نکته پنجم

پنجمین نکته از نکات خرید دستگاه اکسیژن ساز دررابطه‌با ظرفیت دستگاه است. این دستگاه غالباً در دو اندازه 5 و 10 لیتری به عرضه می‌رسد. نوع اول بدان معناست که می‌توان در هر دقیقه 5 لیتر اکسیژن را تأمین کند؛ درحالی‌که در نوع دوم دستگاه می‌تواند به تأمین 10 لیتر اکسیژن در هر دقیقه بپردازد. بیشتر دستگاه‌هایی که قابلیت حمل‌ونقل دارند، دارای ظرفیت 5 لیتر هستند ولی توصیه ما به شما این بوده از اندازه 10 لیتری بهره ببرید.


سطح غلظت اکسیژن در اکسیژن سازها

نکته ششم

مهم‌ترین چیزی که خریداران باید بدانند این است که هر دستگاه سطح غلظت اکسیژن متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها 87 درصد غلظت اکسیژن دارند، درحالی‌که برخی دیگر تا 93 درصد همین را وعده می‌دهند. اگر دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند حدود 93 درصد غلظت اکسیژن را ارائه دهد، بسیار بهتر است.

نکته هفتم

نکته هفتم از بحث راهنمای خرید دستگاه اکسیژن ساز این است که ظرفیت غلظت دستگاه حتی مهم‌تر از سرعت جریان آن است. این موضوع به این دلیل است که وقتی سطح اکسیژن کاهش می‌یابد، به اکسیژن متمرکز بیشتری نیاز خواهید داشت؛ بنابراین اگر سطح 80 باشد و متمرکزکننده بتواند 10 لیتر اکسیژن در دقیقه تأمین کند، واقعاً مفید نخواهد بود.

نکته هشتم

نکته هشتم از راهنمای خرید اکسیژن ساز این است که فقط از برندهای معتبر خرید کنید. تعدادی از برندها و وب‌سایت‎‌ها در حال فروش دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور هستند. تمام آن‌ها کیفیت را نوید نمی‌دهند. برندهای برتر معمولاً فیلیپس، مدیکارت و چند برند آمریکایی هستند. برندهای مستقر در چین آن نوع کیفیت و عملکردی را که یک بیمار کووید -19 از یک دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارد ارائه نمی‌دهند.

نکته نهم

نکته آخر درباره راهنمای خرید اکسیژن ساز این است که هنگام خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز مراقب کلاهبرداران باشید. تعدادی از افراد از واتس‌اپ و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای فروش این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. شما باید کاملاً از آن‌ها اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است بیشتر آن‌ها کلاهبردار باشند. در عوض، باید سعی کنید دستگاه اکسیژن ساز را از یک فروشنده تجهیزات پزشکی یا از نمایندگی تجهیزات پزشکی پیش درمان خریداری کنید. این به این دلیل است که ما همیشه گارانتی تجهیزات اصلی و تأیید شده را ارائه می‌دهیم.


کارکرد دستگاه اکسیژن ساز

یک دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می‌کند؟

یک دستگاه اکسیژن ساز را به‌ عنوان یک تهویه هوای پنجره‌ای در نظر بگیرید. هوا را وارد می‌کند، آن را تغییر می‌دهد و آن را به شکلی متفاوت تحویل می‌دهد. تغلیظ کننده اکسیژن نیز هوا را وارد می‌کند و آن را برای استفاده توسط افرادی که به دلیل سطوح پایین اکسیژن در خونشان به اکسیژن پزشکی نیاز دارند، تصفیه می‌کند. این کار توسط موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • فشرده‌سازی هوا به‌عنوان مکانیزم خنک‌کننده از داغ شدن بیش از حد متمرکزکننده جلوگیری می‌کند
  • گرفتن هوا از محیط اطرافش
  • استفاده از رابط الکترونیکی برای تنظیم تنظیمات تحویل
  • حذف نیتروژن از هوا از طریق بسترهای غربال و فیلتر
  • رساندن اکسیژن تصفیه شده از طریق ماسک یا کانولای بینی

سخن آخر

این بود تمام چیزهایی که باید درباره یک دستگاه اکسیژن ساز می‌دانستید. در این مقاله ما به‌طورکلی یک راهنمای خرید اکسیژن ساز را ارائه دادیم که درباره نکات حیاتی و ضروری در خرید آن، نحوه کارکرد آن و کاربردهای آن صحبت کردیم. خوشحال می‌شویم اگر نکته یا هر سؤالی در این مورد داشتید، با ما به اشتراک بگذارید.